Personal | comeback

by - 5:37 PM



Assalamualaikum and hiiiiiiiiiiiiiiii

Finally after 16526388 years i'm baaaaaack. ceh. Back from where exactly? Actually tak kemana pun ha ada yo berkeliaran di semua social media tapi ho lah, takde semangat dan motivasi nak update blog. Every time dah tulis satu post selalu sangat tak habis dan akhirnya berdebu dalam draft.

Blogger dah ada emoji ohemjiiii hahaha somel je.

So, last post aku pasal last gathering dengan classmates hahahahhaa bapak ah lapuk gila cerita. Lepas masuk u terus takde update pape mesti korang ingat university life aku bosan kan :'( u wish. macam-macam jadi actually tapi tak terkeluar menjadi cerita ok ayat skema awkward gila ni hmm.

Basically, U life was great. Jumpa kawan yang sekepala even though awal-awal dulu ada drama sikit tapi the true ones stay till the end. cewah. Masuk UTeM, you won't start sem 1 terus macam universiti lain- except for UMP, UTHM and others yg idk, kena start dengan sem khas or aku panggil sem kosong hahahah. Sem 0 belajar 3 subjek je untuk 3 bulan, kiranya sem ni macam preparation la untuk the real university life. Boleh la biasakan diri masa sem 0 ni. Ada U yang ada sem khas ni belajar basic subject course yang kau ambik tapi untuk aku kitorang belajar subjek wajib universiti yg takde kena mengena dengan course aku tapi still wajib amik so nanti degree boleh transfer kredit je. Faham? Tak faham takpe, saje nak cerita hahaha.

Then blaja blaja blaja final cuti sem sebulan, baru la masuk sem 1-

-when mostly orang lain dah final sem 1 tak pun dah cuti sem 😪

Start sem 1, baru lah belajar subject yang ada kena mengena dengan course aku. Aku ambik diploma IT(DIT) so jadi pakar IT lah hendaknya one day. /pakar IT pakar ekonomi jaguh sukan dan juga jutawaaaan playing in the background/ Dah semestinya aku takde cerita yang DIT @ UTeM ni pilihan ke 11 daripada 12 dalam UPU aku hahahaha. Tapi ni lah rezeki aku so kita ikut flow je lah kan. As long as not engineering, nek tobat dah nak belajar sains tak kira lah fizik ke kimia ke biologos nek tobattttttttt.

Tapi terlupa nak letak addmath dalam list tobat tu maka-

-huhuhu yo lah bila dapat tahu sem 1 ada belajar calculus.

-huhuhu jadi huuuuhuuuuhuuuu bila dalam calculus tu ada pulak pasal differentiation dengan integration. Dua tajuk ni ialah tajuk soalan yang aku tinggal masa paper addmath SPM dolu dolu 😂

Aside from Calculus, aku belajar Programming, Database, Computer Organization and Architecture, dengan Multimedia System.

Programming - haa memula susah then okay then susah balik hmm. Memula macam dah yakin okay, inilah pilihan aku, ini lah kerjaya aku akan datang!!!!!! Lepastu.................. lepu /insert emoji daun berguguran/ Actually start lepu lepas aku ada tak datang satu kelas JE, then susah dah nak pickup. Ye la member ajar mana nak sama dengan lecturer ajar. Kesimpulannya. jangan ponteng kelas, kelak badan binasa.

Database- ni subjek den x berapa gomar sebenarnya sebab aku tak suka system yg organized ni maleh aku nak fikir. hahaha. Even ada coding pun coding dia fixed- tak macam programming yang nama boleh bagi suka hati and bentuk code pun boleh tukar-tukar. Tapi!!!! Ni lah subjek yang biasanya aku perform time kuiz or lab test kalau nak dibandingkan dengan yang lain 😂 Tapi aku tak minat. Tapi aku perform. So??!!?!?!?!?!?!?!

COA- ni subjek fav sebab lecturer comel and inspiring. En Erman tu selalu cerita macam mana dia dulu student beshe beshe je, yang takde basic IT pun, tapi Alhamdulillah berkat usaha dia dapat jadi lecturer IT. Dah la comel, baik pulak tu!! Anddddd dia suka kucing!! So of course la aku suka kan. Tapi!!!!! Subjek ni lah paling susah nak perform 😂 Aku tak tahu la asal complicated sangat computer ni yang susah gilo nak faham.

Multimedia System- ni pulak, aku minat je sebab ada kena mengena dengan multimedia- photoshop, illustrator, animation, audio, video bagai. Memang best la, tapi theoretically nya aku songih yo la 😅 Ini pun complicated jugak dia punya theory, and toksah cerita la time lecture bosan gila 😪 Aku rasa ramai pegi lecture pun sebab nak jaga hati lecturer je 😂🔫

Calculus- addmath season 2

And now tengah study week seminggu then final. Nak tambah sikit cerita kitorang punya assignment Multimedia tu due date hari jumaat lepas, pukul 5 petang. Hari jumat tu jugak baru nak buat and hantar pukul 4:56 p.m 😂😂 Jangan tiru aksi ini di mana jua anda berada. Huuuuu.

Sebenarnya tadi plan nak sembang pasal benda lain tapi ini lah hasilnya so-

-redha je lah. Korang dah sampai penghujung entry dah pun 😛

2016 dah nak sampai hujungnya so maybe next post is 2016 appreciation post, kalau takde, haa tunggu lah study week sem 2 pulak baru aku update 😂

Assalamualaikum 😊

when will i stop worrying about a guy smh

You May Also Like

0 comment(s)

Drop your comment here!