Personal | Road to Finals, LI, & Third Year

by - 8:22 AM

Teluk Chempedak, Kuantan, Pahang | 28 April 2018
Assalamualaikum!
So, yeah, another unplanned update. Life is like that. What you plan just won't work, anyways so... PEKABAR SEMUA? *Safiey Ilyas' voice* KAU PUASA KE TAK?

Tak retilah nak buat intro terus ke main point je la eh.

       Sooo, sekarang ni aku tengah cuti study week, sebenarnya macam biasalah seminggu kan tapi hasil bertungkus-lumus siapkan final projek media seawal yang mungkin, project workshop pun dah settle, dapatlah balik awal and cuti jadi 2 minggu!! And Alhamdulillah dapat berpuasa dekat rumah. Study week of course la dengan set combo dia iaitu final exam (yang aku tak start study lagi). I'm not sure what to expect from this sem honestly. Especially dengan adanya subjek Digital Media Design. U know, edit gambar, poster, and design stuffs. Benda-benda macam tu kadang-kadang pada mata kita cantik, tapi pada mata seni lecturer tak. Mungkin teknik tak kena ke apa ke. So, I'm scared and worried jugak lah.

      Subjek lain yang aku risau, Statistic. Seriously, sepanjang 2 tahun di UTeM, ni lah subjek paling aku tak faham (anggap je lah subjek Pak Surya tu aku faham sebab dia bagi aku A-). Ape ni dah lah simbol pelik-pelik pastu storyline dekat soalan dia susah-susah like '???? what are you trying to say????'. Or it could be I'm the dumb one hahah. No surprise, it's maths anyways. Never fond of it. Assignment semua pun banyak Syaurah dengan Shahadah yang tolong. Kalau tak... Tapi, itulah. Final siapa nak tolong? Kalau aku nangis dalam dewan time exam, harap semua beri kerjasama,

Other subjects... Rasanya boleh lagi kot nak goreng-goreng huhu.

     A month from now, 25/6/2018, I'll be starting my Latihan Industri. Aku mintak dekat sekolah kakak aku je, SMK Pelabuhan sebab sekolah dia pernah ambil student IT untuk intern tahun lepas, so memula sekali memang aku call SMKP dulu, and Alhamdulillah diorang terima dengan hati yang terbuka. Ngehngeh. Banyak je office lain yang aku boleh mintak since Kuantan memang banyak pejabat kerajaan and all tapi tak sehaluan untuk abah hantar so yang sehaluan sekolah and kilang-kilang je. And aku honestly takut nak kerja dekat kilang. The anxiety is too much to handle. Like kalau mostly lelaki nanti aku takde kawan macam mana 😟 kalau ada gender discrimination macam mana 😟 And it's not an environment that I'm used to or familiar with so... Yeah, sekolah it is. Dengar cerita dapat duduk makmal komputer. Ada aircond, yeay! Tapi pergi kerja dah tak boleh pakai jeans dengan sweater je 😂

      Sekolah pun, I don't know what to expect, honestly? Sebab kakak aku sesi petang, aku akan masuk sesi pagi. Macam mana nak buat kawan dengan orang dewasa? Like dewasa 30-40-50 tahun punya dewasa (lowkey masih rasa diri ini seorang kanak-kanak walaupun umur 20 tahun). Nanti kena cakap pasal apa? Borak pasal apa? Resipi memasak ke? Tips jaga anak ke? Takkan nak diam je? Macam mana kalau aku ter-konghaja dengan diorang? Dulu duduk asrama pernah jugak kena label konghaja dengan senior ajsjsjsjsks. Nak buat kawan dengan yang sebaya pun den tak reti. Tu sebab member ada 5 orang je ahahahaha. Lepastu, kalau budak-budak lagi besar dari aku macam mana? Kalau aku kena buli dengan budak macam mana?  Eeeee banyaknya kena fikir. Belum lagi bab buat kerja hahahahaha mati la nak...

      Anyways!! Lepas LI for 2 bulan lebih camtu, terus start sem 5- which is my third year in diploma! Cepat betul masa berlalu. Soon, genap 2 tahun daftar masuk UTeM. Good 'ol days. Masa tu fikir penat naik tangga 5 tingkat, lauk ikan keli bakar dah habis ke belum, masalah paling besar pun kena fake smile bila Dr. Mahadi suruh senyum tiga hahahaha. Btw, third year means dah kena halau dari hostel UTeM. Kena duduk luar. We've found a house, Alhamdulillah. Honestly I'm excited nak duduk luar?!?!?!? Dah tak payah fikir hal sticker kereta, menghadap polis bantuan UTeM, guard Satria, we'll get our night life again, yeay!! Paling rindu nak keluar malam. Sejak UTeM tukar curfew pukul 9 malam, nak keluar makan dekat luar pun malas sebab kena rushing. Dah takde feeling aesthetic night car ride sambil bukak tingkap rasa angin sejuk sejuk. Lepas ni duduk luar, lapar pukul berapa pun boleh pergi beli makanan!!! YEAYYYY!!!

      I'm excited, except when I have to think about all the resposibilities like- bayar sewa rumah, barang dapur, wifi maybe kena sendirian berhad, nak gi kelas jauh, etc etc. Adulting is so hard like I'm only twenty why should I think about all these things 😭

Ya, saya sedar 20 tu sebenarnya dah tua tapi still in denial.

Anyways, what can I hope other than hoping that everything will be okay? InsyaAllah. Hopefully takde drama-drama dah. Sis. Dah. Penat. Please let my last sem be the best sem. 

That's all I think, thank you for reading uwu
Assalamualaikum 😊    

Selamat berpuasa fellow readers 💜

You May Also Like

3 comment(s)

  1. Trust me, zaman study ni zaman paling best. Anyway good luck!

    ReplyDelete
  2. omggggg samalah, saya pun tak faham statistik ni. lebih-lebih lagi yang pakai apps. result keluar tak lama lagi tak tau dapat apa daaaaa..... hahaha btw yeah memang susah sikit nak ajak orang lebih dewasa borak hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama!! I ada kena guna software ni tau nama dia R Studio, tapi sampai sekarang I tak faham satu apa pun!! Goddluck btw, I doakan you pass with flying colors!! Kan, so sepanjang I dekat sini I tanya pasal sekolah ni je hahaha

      Delete

Drop your comment here!