2016 Appreciation Post - lambat dua hari

by - 3:02 AM

29 December 2016 | Klebang, Melaka

Assalamualaikum!!!!
HAPPY NEW YEAR EVERYONEEEE 🎇🎇 2017 already ahhh i kenot believe ! Guess who's 19 this year 😪 Rasa macam baru semalam celebrate Zahi turns 17 on 17th Oct tetiba EHHHH DAH 19 DAH ?!?!?!??!?!?! And blog has new look!!!! Okay or nahhhh? Header buat guna photoshop wuuuuu. Orang lain dah master, aku baru nak berjinak-jinak 😅 But there's always first step in everything right?

So as usual, every year memang nak jugak buat Appreciation Post. By hook or by crook, sebab dekat blog ni je lah nanti aku flashback balik annual summary(is that even legit lol) sebab haa nak tunggu aku update semua event hidup aku dekat blog ni memang tak lah. At least ada appreciation post ni boleh lah ingat2 sikit.

1. #ZFamily 💕
    So this year, after 8286725 years duduk rumah, finally aku duduk jauh from family. Ok pernah je duduk asrama masa form 1 before pindah Pahang tapi since then, takde jauh dah. Overall okay je, Alhamdulillah. Thanks for my family's huge support from jauh. I'm extremely sorry at mama and abah sebab jarang contact T.T nak buat macam mana anakmu ini memang payahhhh sangat nak ws orang dulu. So dah macam habit pulak. But I always, always, wajib, walau rushing macam mana sekali pun Alhamdulillah and InsyaAllah takkan pernah tinggal doakan untuk parents and family after solat. That's the very least I can do. We've went through ups and downs together on 2016 so let's be strong and face any obstacle coming ahead! Let's laugh more and be happy always on 2017 🙆

2. Along 💟
    There's a reason kenapa ada separate point for along. Idk along baca ni ke tak but if you do, sila menangis. hahahahaha.

Dear Along,
2016 has been a tough year for you. All those incidents and tears you shed made my heart breaks, honestly. I've seen you at your worst, and I feel so sorry that I didn't do much to comfort and help you get through it. Sorry if you feel as if you went through it alone - or without me. But seeing you smile again and slowly becoming yourself again made me soooooooooo happy that I've never thought I could be happy just by seeing someone happy. You're one of the strongest person I've ever met, so I hope nothing ever breaks you down again, if anything ever does, I know damn well that you can overcome it, and I hope next time I'll be a help for you to stand up again. May only good things come on your way!!!!

sorry teacher kalau grammar salah dan ayat berterabur 😅

your most mereng sistur,
kakok

3. Merayau squad 🙌
    Ok ekceli takde nama squad pun tapi saje je aku letak merayau SEBAB KAMI MEMANG SUKA MERAYAU! Nampak tak betapa sukanya sampai caps lock. Shoutout to Shawty, Jia, Ipah, Shada, and Najwa juak walaupun jarang join. Geng-geng merayau cari makanan sebab kitorang hungry 24/7 hohohoho. Tengkiu bawak aku jejalan, memakan, mengusha abe hensem dan sebagainya. Tengkiu amik hantar i kat mc, borak-borak sampai pagi, tolong i study especially calculus sebab i noob ilmu hisab huhu. Thank you Jia pernah tunggu aku sampai KL pukul 1 pagi masa bas rosak, Shada pernah tumpangkan aku kat rumah, Ipah suka buat kelakar - yang latest aku tengah nak tidur dia boleh pulak tetiba sebut "Gaga" dalam lagu poker face dengan suara besar dia tu hahahaha. Terkejut siyel aku. And Shawty yang banyak cerita kelakar, pelik and suka buat aku nostalgia tengok kartun2 childhood dedulu. Thank you for all the great times together, and hopefully we'll explore more in the next years!

4. RS 💃
    Yang ni mana boleh tinggal, kesayangan i sekaliannnn. Tika, Elly, Nuha, Naz, Shida, Syifa, walaupun tahun ni boleh kira je berapa kali jumpa and lepak sama-sama, korang still dalam ingatan saya. Dah belajar lain-lain tempat ni, biasalah some things changed, kadang-kadang ter-awkward hahaha. Sorry kalau saya ada merajuk ke kecik hati ke hehe saje je nak manja-manja, and sorry kalau saya nampak mcm menjauh ke ape ke. Ekceli tak pun, kadang2 tak rt tweet sebab guna laptop malas nak scroll and rt satu satu hahahaha. Rindunyaaaaaaaaa nak lepak macam dulu2. Dulu hari-hari tengok muka korang, dekat sekolah, masa sabtu ahad pun kalau ada drama menghadap korang lagi. Tapi tak pernah bosan and sekarang rindu gilaaaa nak buat semua benda sama-sama. 

5. Kak Syida 💜
    Kak Syida ni ekceli macam akak usrah lah lebih kurang. Thank you kak sebab tak give up ajak kita turun sharing sesama, walaupun at some point aku pernah jugak bagi alasan bila penat sangat tu, tapi Alhamdulillah, lama-lama rasa bersyukur ada orang macam Kak Syida ni yang berusaha nak share ilmu yang dia ada dengan orang lain. I seriously need this kind of weekly sharing sebab betullah orang kata, nak berubah jadi baik ni bukan senang. So dengan adanya sharing macam ni, macam constant reminder lah untuk tak tersasar, terpatah balik jadi yang tak sepatutnya. Alhamdulillah.

6. Luqman ✌
    Okay Luqman ni sebenarnya bekas student Along masa along jadi cikgu practical dekat La Salle dulu. Cemana boleh rapat dengan aku pulak? Twitter lah tempat kitorang bertegur, berkenalan then jadi kawan! Even tak pernah jumpa, tapi seronok lah kawan dengan dia, borak-borak pasal uni life, and of course lah, aku suka sesiapa je yang layan aku mengarut. Hahahahaha. Thank you luqman kekadang terhibur gak bila tweet dengan dia, and sorry zahi banyak mengarut 😂

7. Katak 🐸
    Who is katak exactly, I'm not ready to reveal it yet. Hahahaha. So. katak, aku jumpa kau time PRS, tapi tak sangka langsung you'll mean something to me. Haaaa tak tahu nak kata macam mana, just, thank you for all the great times together, walaupun kita banyak spend time kat whatsapp je, tapi, thank you kau selalu buat aku sengih sesorang mengadap phone. Thank you for not pushing me away walaupun aku annoying tahap cipan. Aku just harap we'll figure things out and decide on what's best on us. Hope 2017 ni kau reti hargai aku hahahaha.


Yang tak disebut, korang semua pun aku hargai jugak. Geng-geng Ronin yang rapat tu, Manisah- walaupun tahun ni almost tak contact lansung, I still remember you hehe, Faiz, classmates 5 Arif dulu, semua lah yang pernah buat aku happy sepanjang 2016, thank you!!! Oh, not to mention the boys I had crush on hahahaha sengkiu menceriakan hari-hari zahidah dan jadi stok aku cuci-cuci mata walaupun korang tak tahu pun hahahaha. 

As for me, personally, 2016 is a quite balanced year. Takde lah happy mana, takde lah sedih mana. Balanced. Ke aku yang dah pandai balance kan diri aku ke tak tahu la tu kan. I've lost an important person in my life, arwah Atuk Majid, I can't stop missing him every time teringat arwah. Al-fatihah...

Tapi, aku rasa macam aku dah jadi lebih positif and lebih dependent on Allah. Kiranya macam, if things doesn't go my way, sekarang aku lebih postive and ingat Allah knows best, and He might have better plans for me. Memang macam tu lah sepatutnya. apa-apa pun, jangan putus bergantung harap pada Dia. Apa-apa pun jadi, jangan lupa Dia ada. Happy ke, sedih ke, jangan sesekali lupa Dia. Ingat tu!!!!

I hope 2017 will be a better year for me, for you, for everyone. Smile a lot because you might make someone else's day just by smiling. Have a happy new year everyone!!!

Sending lots of love from afar.
Assalamualaikum 😊

"Nothing lasts forever, nothing stays the same"

You May Also Like

0 comment(s)

Drop your comment here!