RMO day-???

by - 6:02 PM


Assalamualaikum guys!
You guys can probably guess why I'm here. Dah bosan sangat habis segala social media scroll, barulah nak teringat diri sendiri ada blog hahaha. How are you guys doing during this RMO period?

        It amuses me. 3 months ago we couldn't even imagine we would be stuck at home due to a pandemic. Bosan, yes, sometimes memang mati akal tak tahu dah nak buat apa. But to be bored right now is a privilege. Setiap kali nak mengeluh, "bosannyaaaaaaaa", teringat frontliners semua, they probably would PAY to be as bored as us. I myself ada kakak doctor, walaupun baru houseman, but she works in an environment yang lebih terdedah dengan risiko virus ni even though dia tak involved directly. She underwent screening for Covid-19 because one of her colleagues is infected, as I'm typing this, she's still in quarantine. Hopefully the result of the test would be negative. So guys, hargailah kebosanan ini ☝🏻

         Life update, my laptop broke down just a few days after RMO officially starts. So right now I'm updating with my phone. Sekarang baru nak hargai laptop. Dulu ada laptop malas update. Haaa taip la kau guna phone 😂 If I have my laptop maybe I'll have more choice of activities to do, like designing, self-learn new Adobe Photoshop/Illustrator skill... Acah je tu, I'll probably end up just watching k-drama on a bigger screen compared to my phone. Tapi, itulah, ada hikmahnya jugak sebab sekarang tengah cuti so I don't need to use the laptop for urgent matters such as study or online class. My current semester is put on halt until June. Cuma, nak repair laptop pun tak boleh jugak sebab tak ada orang nak repair. So terbiar sepi laptop tu buat sementara waktu. Tapi I lagi kesian dekat adik I sebenarnya, dia maybe happy dapat cuti lama, kalau laptop I okay mesti sakan dia main game hahaha.

         So what I've been doing this few weeks... Tak ada apa yang productive sangat pun. Just tengok kdrama, on-going kdramas I'm watching right now are When the Weather is Fine and Welcome. Besides kdrama, I'm getting to know new Kpop group yang dah lama usha tapi tak sempat kenal-kenal nama. Kpop kan ramai, muka sama kan 🙄 If you guys bosan sangat bolehlah berjinak-jinak dengan dunia pengkpopan. Banyak content nak catch up, mesti tak bosan hahaha. Oh, I dah berjinak main UNO, I mean main online, dekat apps. Almost everyday main. Pengajaran main UNO is jangan tamak and sekarang dah tahu kenapa berjudi tu haram 😂 It's addicting when you bet and get back more than the amount that you bet. Other than UNO, I just go back and forth between my 162552 accounts on twitter. Yep, on twitter je. Apps lain I malas bukak. Probably bukak instagram 3 kali sekali, unless I nak update story lebih sikit so lebihlah bukak ig tu. Whatsapp pun I mostly respond to my friend's groupchat je. Yang lain I baca through notification je or reply guna nawaitu. Betul-betul social distancing ni.

        Dah taip-taip baru sedar betapa worthless dan tak ada isinya post ni hahaha. Untuk ada sedikit pengajaran, I nak selitkan, if you guys ada rezeki lebih, bolehlah cari any NGO or trusted organization yang open donation for those in needsㅡ orang yang betul-betul susah. I mean, of course tak ada masalah nak donate untuk zoo, untuk KKM, untuk other frontliners, but if ada rezeki lebih, if you guys nak tolong, please look for donation untuk fellow saudara kita yang kesusahan. Or maybe pekerja asing, some of them on normal days pun kena tindas majikan, apatahlagi time pandemic yang ekonomi syarikat majikan diorang sedikit sebanyak terjejas ni.

Okay tu je hehe bye guys stay safe, duduk rumah diam-diam, nak bising boleh kalau tak ada jiran.
Assalamualaikum 😊


You May Also Like

5 comment(s)

  1. While me at campus - dah berjaya jadi fangirl semula lol while reading malay novels jugak. Taktaulah lepas habis RMO ni boleh dah kot release novel (ewah macam senang sangat nakjadi novelis lol)

    But, glad you are doing good! Kekadang post macam ni pun best je baca, it gives this sense of 'we are all in the same boat' hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. You're stuck at campus ke 🥺 write a novel and give it title Cinta PKP or something hahaha. Hope you're doing well too and may Allah ease everything!!

      Delete
  2. sama je, selalu layan kdrama/movies dan layan twitter je musim pkp nie. nak reply ws pun BV malas. hahahhaa :D memang social distancing sangat :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha betul tu! Apply 100% social distancing 😂

      Delete
  3. Hope u doin fine zahi. Stay safe ok 😌

    ReplyDelete

Drop your comment here!