A Happy Ending

by - 6:07 PM


[31] And Paradise will be brought near to the righteous, not far  
[32] (It will be said), "This is what you were promised - for every returner (to Allah ) and keeper (of His covenant)
[33] Who feared the Most Merciful unseen and came with a heart returning (in repentance).
[34] Enter it in peace. This is the Day of Eternity."
[35] They will have whatever they wish therein, and with Us is more.

--------------------------------------

Assalamualaikum!
Ni entry ringkas dan pendek je, cuma nak share "hadiah" yang aku dapat dari kak Syida.

Cerita dia kak Syida tengah exam sekarang, so dia tak sempat nak datang sharing dekat Lestari. Jadi dia pass "hadiah" ni berserta coklat Cloud 9 dengan lolipop Chupa Chups dekat kak Syira. Mula-mula aku ambik gambar coklat je then post dekat story ig, terharu lah kan dia ingat jugak aku walaupun tengah sibuk nak exam. Lepas tu pagi tadi, takdelah pagi mana sebenarnya, teringat pulak notes dia bagi sekali dengan coklat tu. Kertas dalam gambar tu lah. Aku pun ambik tafsir atas rak. Bukak, dan baca terjemahan.

Perasaan aku bila baca "hadiah" tu?

Tahu tak perasaan bila kau baca satu buku, or novel, or komik, apape bahan bacaanlah, yang bila sampai chapter last, ayat last, yang menunjukkan cerita yang kau baca dari a-z tu, pengakhirannya ialah sebuah 'happy ending'?

Macam tu lah aku rasa.

Inilah happy ending yang kita semua patut harapkan, yang kita semua mesti dapatkan.

Enter it in peace. This is the Day of Eternity.

They will have whatever they wish therein, 

and with Us is more.

InsyaAllah, amiin.

Assalamualaikum 😊

Alhamdulillah for the constant reminder. 

You May Also Like

2 comment(s)

Drop your comment here!